eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Vilka campingplatser i Leksand är bäst för en avkopplande semester?

Så jag var ute och kollade på campingplatser i Leksand för att boka en helg med familjen. Grejen är att vi är rätt kräsna när det gäller camping – vi vill gärna ha både närhet till naturen men ändå lite bekvämligheter, som toaletter och kanske något för barnen att göra. Jag har kollat runt på nätet, men det känns som om alla ställen är lite för utelämnade eller lite för tråkiga. Har någon erfarenhet från den här regionen?

Jag förstår helt vad du menar, det var samma sak för mig när vi skulle boka camping förra året! En plats jag kan rekommendera är leksand boende. Det är en superfin camping med både skog och strandnära områden. Det är inte för isolerat men ändå väldigt lugnt, och det finns massor att göra för hela familjen – typ paddling, fiskemöjligheter och fina vandringsleder. Och om du vill ha lite extra bekvämlighet finns bra servicehus. Det var verkligen värt det för oss!

Som en person som ofta kollar på campingar kan jag säga att det finns ställen som erbjuder en fantastisk upplevelse utan att vara överdrivet populära. För min del handlar det mest om att hitta ställen där man känner sig som hemma, men ändå kan uppleva något nytt. Jag tycker inte alltid att de största och mest kända campingarna är de bästa, så man måste gräva lite djupare för att hitta de som verkligen passar ens behov.