eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Vad är era erfarenheter av mitragyna javanica i vardagen?

Jag har haft en ganska stressig period på sistone, och även om jag sover okej så känner jag mig ofta mentalt trött och ofokuserad under dagen. Jag vill helst undvika koffein och syntetiska grejer, så jag har börjat kolla på växtbaserade alternativ. Hittade lite info om mitragyna javanica och undrar om någon här har använt det? Funkar det i vardagen utan att man blir dåsig eller får biverkningar?

Jag testade Mitragyna Javanica just för att jag ville ha något lättare än andra stimulanter. För mig gav det en mild men stabil känsla av fokus, utan att jag blev spänd eller rastlös. Det är inget man ”känner av” direkt som kaffe, men efter en stund märker man att man är mer inne i det man gör. Jag brukar ta ett par kapslar på förmiddagen och känner mig klarare i huvudet resten av dagen. Inga biverkningar hittills.

Det är intressant hur små justeringar i vardagen – som en annan ört eller ett nytt te – kan påverka mer än man tror. Ibland gör det stor skillnad bara att känna att man har något naturligt som stöd, särskilt under perioder med mycket att hålla ihop mentalt.

Mycket bra!