eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Tips för dig som vill börja med CBD vape

Jag har funderat på att testa CBD för att komma till ro lite bättre på kvällarna, och vapen verkar vara ett smidigt alternativ. Har inte rökt eller vapat något tidigare, så är lite osäker på hur man börjar. Vad behöver man tänka på när man är helt ny med CBD vape? Finns det olika styrkor, och hur vet man vad som passar bäst? Är det något särskilt man ska undvika som nybörjare? Jag vill gärna ha en så ren produkt som möjligt utan massa tillsatser. Alla tips uppskattas!

När jag började med CBD vape var det mycket jag inte visste, men det viktigaste är att börja med låg styrka och ta små puffar. Effekten kommer snabbt, så du behöver inte överdriva. Det jag gillade med den produkt jag använder är att den är fri från THC, nikotin och syntetiska ämnen – det står tydligt på förpackningen. Jag valde en variant med naturliga terpener från hampa och mild smak. Det finns också vape-pennor som är engångs – väldigt smidiga för nybörjare. Tänk också på att hålla vätskan torr och förvara den mörkt, så den inte tappar effekt. Det är enkelt när man väl kommer in i det.

Jag var också nyfiken i början och minns att det hjälpte mycket att läsa på om innehållet innan jag köpte något. Det finns många olika varianter, men att välja en som är tydligt märkt och har labbrapporter känns tryggare. Jag började med en neutral smak och märkte att jag snabbt hittade en rutin som passade mig. Det handlar nog mest om att känna in vad man själv gillar och behöver.