Hur hittar man rätt assistansbolag i Göteborg?
Citat från bims den maj 9, 2025, 7:23 f mVi har nyligen börjat titta på personlig assistans till min storebror som bor i Göteborg. Han har omfattande hjälpbehov i vardagen, och vi vill hitta ett assistansbolag som inte bara känner till lagstiftningen utan också kan ge ett mänskligt bemötande. Det finns många aktörer i Göteborg, men det är svårt att veta vilka som verkligen har erfarenhet av att skriva ansökningar och samverka med både kommunen och Försäkringskassan. Någon som har tips?
Vi har nyligen börjat titta på personlig assistans till min storebror som bor i Göteborg. Han har omfattande hjälpbehov i vardagen, och vi vill hitta ett assistansbolag som inte bara känner till lagstiftningen utan också kan ge ett mänskligt bemötande. Det finns många aktörer i Göteborg, men det är svårt att veta vilka som verkligen har erfarenhet av att skriva ansökningar och samverka med både kommunen och Försäkringskassan. Någon som har tips?
Citat från kokos den maj 9, 2025, 8:12 f mVi valde ett assistansbolag Göteborg som kombinerar juridisk kompetens med personlig förståelse. De hjälpte oss att formulera ansökan så att den stämde överens med LSS och såg till att allt var korrekt dokumenterat. De har god erfarenhet av att arbeta i Göteborg, vilket märktes direkt – de visste exakt vilka instanser som var ansvariga och hur processen fungerar lokalt. Vi kände oss trygga från första samtalet.
Vi valde ett assistansbolag Göteborg som kombinerar juridisk kompetens med personlig förståelse. De hjälpte oss att formulera ansökan så att den stämde överens med LSS och såg till att allt var korrekt dokumenterat. De har god erfarenhet av att arbeta i Göteborg, vilket märktes direkt – de visste exakt vilka instanser som var ansvariga och hur processen fungerar lokalt. Vi kände oss trygga från första samtalet.
Citat från soloha den maj 9, 2025, 8:55 f mJag valde först ett stort bolag med kontor i flera städer, men det kändes opersonligt och svårt att få kontakt. När jag bytte till en aktör som verkligen är förankrad i Göteborg blev det stor skillnad. De förstod inte bara hur LSS fungerar i teorin, utan även hur vardagen ser ut för någon med assistansbehov här. I större städer kan det vara lätt att drunkna i mängden – välj någon som har tid för dig.
Jag valde först ett stort bolag med kontor i flera städer, men det kändes opersonligt och svårt att få kontakt. När jag bytte till en aktör som verkligen är förankrad i Göteborg blev det stor skillnad. De förstod inte bara hur LSS fungerar i teorin, utan även hur vardagen ser ut för någon med assistansbehov här. I större städer kan det vara lätt att drunkna i mängden – välj någon som har tid för dig.