Hur förbättrar tonade rutor körkomforten på sommaren?
Citat från Ivelalit den maj 30, 2025, 7:58 f mHej alla,
Jag funderar på att tona rutorna på min bil inför sommaren. Har hört att det kan göra stor skillnad i värmen, men är det verkligen så effektivt? Blir det svalare på riktigt, eller är det mest för utseendets skull?
Hej alla,
Jag funderar på att tona rutorna på min bil inför sommaren. Har hört att det kan göra stor skillnad i värmen, men är det verkligen så effektivt? Blir det svalare på riktigt, eller är det mest för utseendets skull?
Citat från Chegrinw den maj 30, 2025, 8:48 f mHej! Jag tonade rutorna på min bil förra sommaren och det var verkligen en gamechanger. Det blev mycket svalare inne i bilen, särskilt under varma dagar när solen ligger på. Det hjälper även till att skydda inredningen mot blekning. Visst ser det snyggt ut också, men den största fördelen för mig var faktiskt komforten. Jag fixade allt via Skyltar i Stockholm och de var superproffsiga. Så ja – det är definitivt mer än bara en stilgrej, särskilt under sommaren!
Hej! Jag tonade rutorna på min bil förra sommaren och det var verkligen en gamechanger. Det blev mycket svalare inne i bilen, särskilt under varma dagar när solen ligger på. Det hjälper även till att skydda inredningen mot blekning. Visst ser det snyggt ut också, men den största fördelen för mig var faktiskt komforten. Jag fixade allt via Skyltar i Stockholm och de var superproffsiga. Så ja – det är definitivt mer än bara en stilgrej, särskilt under sommaren!
Citat från Yeranil den juni 8, 2025, 10:32 f mJobbar med solfilm & toning – det är definitivt inte bara för utseendet. En kvalitetsfilm kan blockera upp till 99 % av UV-strålningen och minska värme från infrarött ljus rejält. Det skyddar även interiören från att blekas och spricka. Bonus: barn och passagerare får behagligare resa utan att svettas direkt.
Jobbar med solfilm & toning – det är definitivt inte bara för utseendet. En kvalitetsfilm kan blockera upp till 99 % av UV-strålningen och minska värme från infrarött ljus rejält. Det skyddar även interiören från att blekas och spricka. Bonus: barn och passagerare får behagligare resa utan att svettas direkt.